דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקוי רעלים באביב על פי הרפואה הסינית 

מאת    [ 11/04/2016 ]

מילים במאמר: 1154   [ נצפה 3115 פעמים ]

 

הרפואה הסינית גורסת כי עונת האביב היא העונה הטובה ביותר לניקוי רעלים וסילוקם. יחד עימם ניתן עוד לסלק את שאר החומרים המזיקים והמזהמים שהצטברו בגופנו במהלך התקופה האחרונה (השנים האחרונות). התאוריה טוענת כי האנרגיה המתאפיינת בתהליכי  שינויי המזג אוויר בעונת המעבר מחוץ לגופנו, יתבטאו בשינויים אנרגטיים בגופנו שלנו (בתוך הגוף). עונת האביב הינה עונת מעבר בה האנרגיה פורצת מבפנים אל החוץ, עולה לכיוון מעלה, ומתפרשת על פני השטח. לכיוון אנרגטי זה השפעה רבה על תהליכי הגדילה והצמיחה המגיעים בתום עונת החורף. עונת החורף  מתאפיינת באנרגיה המתכנסת פנימה במטרה לשמר את עצמה ובמטרה להגן על גופנו מהקור. האנרגיה המתפשטת המאפיינת את עונת האביב מסייעת לנו להנעת הדברים ולהעלתם אותם אל פני השטח. באמעות העלאת הדברים אל פני השטח, ניתן להיפטר ממצבור הרעלים שגופנו אגר. כל אלה ישמשו הכנה נאותה לעונה הבאה, עונת הקיץ המתאפיינת בפעילות אנרגטית נמרצת. קיימת משמעות נוספת לכיוון האנרגטי של צמיחה מעלה ופריצה החוצה, משמעות זו קשורה להיבטים ורגשות מודחקים שאוחסנו בעומקי הנפש, כך כאמור, הם יוכלו לעלות אל פני השטח ולהשתחרר. אם כך, על ידי הכנה מתאימה ובאמצעות מודעות לנושא, ניתן בהחלט לרתום את האנרגיה המאפיינת את האביב, אנרגית ההתחדשות והלידה מחדש, זאת בכדי שנוכל להפיק מהן תועלת רבה לגופנו, רוחנו ולנפש שלנו. 

תאוריית חמשת האלמנטים של הרפואה הסינית המסורתית טוענת כי עונת האביב שייכת לאלמנט העץ ואיתו לאיברים: כיס מרה וכבד. התאוריה טוענת עוד כי הכבד הוא איבר המטרה לניקוי הרעלים. בעת ביצוע ניקוי הכבד מרעלים, יש לשים לב כי שאר חלקי גופנו פועלים כשורה, בייחוד האבירים הקשורים לתהליך ניקוי הרעלים והפרשתם החוצה מהגוף. באם לא מתבצע, עלול להתרחש מצב של אגירת הרעלים בגוף, שיבוא לידי ביטוי בתופעות כמו עצירות או הפרעות עיכול, גודש נשימתי (בדרכי הנשימה), כאבי ראש ועוד. הרעלים מתנקזים מין הגוף באמצעות השתן והצואה, העור והזיעה, ומערכת הנשימה, ועליהן יש לשים דגש.  

כיום ידועות דיאטות שונות לניקוי רעלים. אורך הדיאטה משתנה מסוג לסוג ועשוי לנוע בטווח זמן של 3 ימים ועד ל-21 ימים. למרות זאת, ברוב המקרים אין צורך ביותר משבוע וחצי-שבועיים. בבסיס הדיאטה יש להשתמש במצרכים אורגניים ובעיקר ירקות ופירות העונה. עלינו להרבות בצריכת ירקות אורגנים (בדגש על ירקות ירוקים, טריים או מאודים). בו בזמן, קיימת חשיבות רבה להפחתת צריכת הפירות העשירים בסוכר, והגברת שתיית הנוזלים: מים מינרליים, תה צמחים (נטול קפאין) או מרקים.   

שתיית מים עם לימון ושמן זית, דבר ראשון על הבוקר היא דרך פשוטה ונהדרת לניקוי רעלים. לטעם המר של הלימון ישנה השפעה על הכבד בכך שהוא גורם לכיווצו, ובאותה עת, תפקידו של שמן הזית הוא לנקות את כיס המרה. כיצד לשתות? עלינו לסחוט לימון שלם ל-2 כוסות מים פושרים עד חמימים, ואליהם להוסיף את כף שמן הזית. מומלץ מאוד לשתות את המים עם הלימון על בטן ריקה מיד עם הקימה בבוקר, ולתת למשקה כשעה, לפני שאוכלים דבר מה, בכדי שיוכל לפעול בצורה הטובה ביותר. על ידי ביצוע פעולה זו, נסייע לגופנו בסילוק הרעלים מן הכבד. 

פעילות גופנית היא דרך פשוטה נוספת היכולה לסייע לנו בתהליך ניקוי הרעלים מגופנו. ביצוע פעילות גופנית באוויר הפתוח הינה מומלצת מאוד. פעילות גופנית יכולה להניע את אנרגית הכבד ותורמת לתהליך טיהורו, בנוסף, מיותר לציין שתתרום לשיפור הכושר הגופני ובכך על שמירת בריאות טובה. אין צורך בביצוע של יותר מ-30 דקות של פעילות גופנית כל פעם במשך שלוש פעמים בשבוע. 

איזה מזונות מומלצים?

• עלים ירוקים - יש להרבות בצריכתם, בייחוד אלה בעלי הטעם המר, כגון: אורוגולה, עולש, סלק, שן הארי, כרוב, עלי חרדל, תרד ובוק צ'וי.

• משפחת המצליבים - ירקות כמו: ברוקולי, קייל, כרוב, כרובית, כרוב ניצנים וזרעי חרדל.

• ירקות ממשפחת הבצלים - ירקות כמו: בצל, בצל שאלוט, שום וכרישה.

• ארטישוק ירושלמי וארטישוק רגיל.

• ירקות נוספים כמו למשל: שעועית ירוקה, סלרי, אספרגוס, קישואים, מלפפונים, סלק, כרוב כבוש מותסס, ירקות מן הים.

כיצד לצרוך את הירקות הללו? טרי (חי), לסחוט למיץ, מאודה, אפוי, או מוקפץ קלות במעט שמן זית. 

מיצים המופקים מירקות:

 מומלץ לשתות מיצים סחוטים על בסיס עלים ירוקים וזאת, בכדי למצות את המיטב מדיאטת ניקוי הרעלים. מיצי ירקות הינם עשירים מאוד במינרלים ובפיטוצינים ונחשבים לבסיסיים בחומציותם. לעומת זאת, רקמות הגוף הופכות למחומצנות בזמן שובאות במגע עם רעלים וחומרי פסולת או במגע עם רדיקלים חופשיים. לרקמות שומן יש את היכולת והנטייה לצבור לתוכן כימיקלים אשר מסיסים בשומן. ממברנות שומניות שבתוך תאי הגוף (כולל במוח) נוטות גם הן לצבור בתוכן מתכות כבדות ורעלים. מיצי הירקות הבסיסיים אם ככה, יגרמו לירידה ברמת החומציות, ובנוסף, מספקים מצבור חדש של מינרלים המסייעים לרקמות הגוף להיפטר מפסולת ורעלים. ירקות טריים מכילים אנזימים שמטרתם לסייע גם כן בסילוק הרעלים. תפקיד זה מתבצע על ידי הכלורופיל הנמצא בריכוז גבוה בעלים הירוקים. לכלורופיל תפקיד נוסף שהוא סיוע לחימצון הדם. מומלץ לצרוך מיצי הירקות 2-3 פעמים ביום. ניתן למצוא אבקות מרוכזות של מיצים ירוקים, מה שיכול להיות פתרון מצויין לנסיעות ולעבודה. 

פירות

לפירות כמות פרוקטוז גבוהה (סוכר הפירות), לכן, עלינו להגביל את צריכתם. זאת משום שאחת ממטרותיה של דיאטת הניקוי היא איזון  הסוכרים בדם. אם כבר החלטתם לקחת פרי, מומלץ לבחור בתפוחי עץ מסוג סמיט (תפוחים ירוקים), אוכמניות, פטל, אגסים, אפרסקים, ופירות הדר. מומלץ להימנע מצריכת מיצי פירות מסוגים השונים מאלה שהזכרתי כאן.

תה צמחי

דרך נהדרת להגדלת צריכת כמות הנוזלים היא שתיית תה צמחים, כך נסייע עוד לגופנו בפעולות הניקוי. מומלץ להימנע מצריכת משקאות תה המכילים קפאין. הקפאין הינו מרכיב המסוגל להפריע בתהליך ניקוי הגוף ואיזונו. מומלץ לבחור בתה מהצמחים הבאים המסוגלים לתמוך בתהליך ניקוי הגוף, כמו למשל: ג?ינג?ר, סרפד, שן הארי, נענע, אסטרגולוס, ליקוריץ, הל, שומר ושיבולת שועל. ניתן להשיגם בתיפזורת ואת חלקם אפילו בשקיקי תה.  

מרק בצבע ירוק 

יש להוסיף סלרי, פטרוזיליה, שעועית ירוקה, קישואים, ותרד ולבשלם יחד כארבעים וחמש דקות. אחר-כך, ניתן לסנן ולשתות רק את המרק מספר פעמים ביום או יחד עם הירקות. 

תבלינים ועשבי תיבול

עשבי תיבול ותבלינים ועשבי תיבול ניתנים להוספה לכל תבשילי הבית, כמו לדוגמא: כורכום, שן הארי, ג?ינג?ר, אגוז מוסקט, קינמון ופפריקה חריפה, באמצעות אלה ניתן ליהנות מדרך נוספת המסייעת לתהליך ניקוי הגוף. 

חלבונים 

מומלץ שלא לאכול או להפחית עד כמה שניתן את צריכת החלבון מהחי ולהעדיף על פניו את החלבונים מהצומח. דוגמא מצויינת לחלבון מהצומח הינה שילוב של קטניה ודגן כמו למשל מג'דרה שהיא שילוב של אורז ועדשים. 

שומנים

במהלך הדיאטה, מומלץ להפחית את צריכת השומנים ולהעדיף להשתמש בשמן זית מכבישה קרה.

שתייה

מומץ להגדיל משמעותית את צריכת הנוזלים. הכמות המינימלית של נוזלים היא 8 כוסות מים ליום ואין לרדת מכמות זו. ניתן להעשיר את המים במעט לימון, מה שגם יוסיף לטעם וגם יסייע בתהליך הניקוי. 

 

ממה לא כדאי לצרוך במשך תקופת הדיאטה?

• מזונות מהחי כמו עוף, בשר, ביצים ודגים

• קפאין 

• סוכר, דבש, מולסה וממתיקים מלאכותיים

• מוצרי חלב

• דגנים המכילים גלוטן כמו שיפון, שיבולת שועל, חיטה ושעורה

• אלכוהול

• שמנים צמחיים פרט לשמן זית וקוקוס

• מיצי פירות (השונים מאלה שהזכרתי קודם)

מרביתן של ההמלצות שהבאתי במאמרי זה הינן בטוחות למרבית האנשים אך, יחד עם זאת, אני ממליץ להסתייע בליווי מטפל מוסמך ולהעזר בו לאורך התהליך. שילוב של דיקור סיני יכול אף הוא לסייע מאוד להצלחת התהליך. מומלץ להמשיך את הדיאטה כמה שיותר ימים, אך יחד עם זאת, זיכרו את המוטו: "עשה את הכי טוב שאתה יכול". כלומר, עשייה, גם אם מוגבלת או חלקית, תהיה טובה יותר מאי-עשייה.

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב